Menu

Onze Visie

Door resultaatgericht onderhoud en projectinrichting én door het continue uitdagen van de status quo willen wij waarde blijven toevoegen voor onze opdrachtgevers. Alleen zo kunnen wij binnen ons vakgebied duurzame verandering teweeg brengen.

Onze Visie

Door resultaatgericht onderhoud en projectinrichting én door het continue uitdagen van de status quo willen wij waarde blijven toevoegen voor onze opdrachtgevers. Alleen zo kunnen wij binnen ons vakgebied duurzame verandering teweeg brengen.

Kernwaarden

  • Betrokken

    Onze oprechte betrokkenheid is terug te voeren op onze identiteit als familiebedrijf. Voor ons is het vanzelfsprekend om te streven naar duurzaam succes voor iedereen.
  • Betrouwbaar

    Een betrouwbare partner komt beloften na en communiceert helder en eenduidig. We brengen samen risico’s en problemen in kaart en pakken ze aan in plaats van af te schuiven.
  • Bevlogen

    Onze mensen zijn trots op de individuele bijdrage die zij aan het collectieve succes leveren. Die drive en passie voor het vak leiden tot resultaten waar je met recht trots op mag zijn.
  • Bekwaam

    Wij stimuleren en borgen vakbekwaamheid. Twee rechterhanden en kennis van innovatieve methodieken zijn onze bewezen randvoorwaarden voor succes.

Wat wij doen

Het bedrijf draagt een lange geschiedenis, waarbij we het altijd nog beter willen doen dan het jaar ervoor. Maar aan onze kernwaarden is eigenlijk nooit getoornd.
 

Vastgoedonderhoud wat houdt dit nu eigenlijk in? Voor ons betekent vastgoedonderhoud het signaleren en analyseren van onderhoudsbehoeften, het vertalen van die behoeften naar een slimme aanpak en het in goede banen leiden van de volledige uitvoering. Van schilderwerk tot glasherstel en van houtreparatie tot interieurontwerp.

Met onze dienstverlening willen wij eigenaren en gebruikers een zorgeloos en goed gevoel geven. Dat betekent dat wij datgene doen wat nodig is om een gebouw, een interieur en zelfs de omgeving van een gebouw in optimale conditie te brengen. Met altijd de zekerheid van de laagste kosten en met aandacht voor mens en milieu.

 

 

 

Kiezen voor een resultaatgerichte samenwerking met Kloet betekent kiezen voor een onderhoudspartner die het hele onderhoudstraject regisseert en keiharde garanties afgeeft.

Aanpak

Bij een resultaatgerichte samenwerking bieden wij een lange termijn oplossing door ketengerichte samenwerking met leveranciers en opdrachtgevers.

Wij vertalen de uitgangspunten en strategische doelen van onze opdrachtgever naar technische prestatie-eisen. Hierbij gaan wij niet over een nacht ijs. Wij gaan samen om de tafel zitten om in nauw overleg tot een meerjarenonderhoudsplan te komen.

Van het analyseren van de (on)mogelijkheden en de vertaling naar een strategisch onderhoudsplan tot en met het aanbrengen van het laatste likje verf; wij leiden de volledige onderhoudscyclus in goede banen. Deze aanpak leidt tot lagere transactiekosten en dus wezenlijke kostenreducties. Uiteraard koppelen we de voortgang proactief terug, inclusief verhelderende KPI- rapportages en sturingsinformatie. Daarnaast bieden wij kostenzekerheid. Wij committeren ons namelijk niet alleen aan het gewenste resultaat, maar garanderen bovendien dat wij dit resultaat voor een op voorhand vastgelegde prijs behalen. Ook als het even tegenzit.

Ons verhaal

  1. 1919. Ons familiebedrijf kent een lange en indrukwekkende geschiedenis. Terwijl de kruitdampen van de Eerste Wereldoorlog net opgetrokken zijn, besluit Frans Jacobus Kloet in 1919 een schildersbedrijf op te richten. Als ondernemer ziet hij kansen in de havens en scheepswerven van Vlaardingen.

  2. 1959. Na de Tweede Wereldoorlog zet het schildersbedrijf een groeispurt in. Onder leiding van zoon Jan Kloet worden de bakens deels verlegd, waarbij de snel opkomende petrochemische industrie de ‘tweede thuishaven’ wordt. In 1959 wordt een bedrijf overgenomen in Spijkenisse.

  3. 1970. In 1970 wordt een bedrijf overgenomen in Oostvoorne. In het midden van de jaren ’70 meldt de derde generatie zich aan het schildersfront. Meesterschilders en goede vrienden Henk Kloet en Sjaak Oerlemans werken samen in het bedrijf.

  4. 1985. In 1985 nemen zij Kloet over. Het duo blijkt niet alleen over schilderstalent te beschikken, maar ook over goed ontwikkeld zakelijk instinct. De activiteiten worden uitgebreid met stofferen en timmeren, zodat ook grotere organisaties – denk aan scholen, kantoren, hotels en zorginstellingen – bediend kunnen worden.

  5. 2007. In 2007 neemt Henk Kloet afscheid. Chris en Steven Oerlemans nemen zijn taken over. In 2009 komt ook Amy Davidson-Oerlemans naar het familiebedrijf.

  6. 2014. Sinds 2014 wordt het bedrijf voortgezet door Steven, Chris en Amy. Hoewel de organisatie met een gezonde dosis respect voor tradities blijft werken wordt er flink vernieuwd, waarbij duurzaam werken en resultaatgericht vastgoedonderhoud dé speerpunten zijn.

Team

Wij investeren volop in de ontwikkeling van onze medewerkers. Omdat wij ervan overtuigd zijn dat die investeringen zich terugbetalen, omdat wij vinden dat onze mensen het recht hebben om zich te ontplooien, maar ook omdat wij het van groot maatschappelijk belang vinden dat er aandacht wordt besteed aan het opleiden van vaklieden. Dat is nu misschien wel belangrijker dan ooit, want Nederland vergrijst en goed opgeleide onderhoudsprofessionals worden steeds schaarser.

Bram Kabouw

Bedrijfsleider

Judith Pakot

Financieel adm. medewerker

Astrid de Korver

Projectleider

Loek van Kester

Content marketeer

Amy Davidson-Oerlemans

Thony van Biezen

Projectleider Renovatie

Chris Oerlemans

Ron Rademaker

Projectleider planmatig onderhoud

Arend van der Eijk

Adviseur

Steven Oerlemans

Micha Vinkesteijn

Property manager

Peter van Hesik

Projectleider

Frank Martijnse

Projectleider

Brian Kairupan

Adviseur Calculator

Jacques van der Voort

Planner Glasafdeling

Sjaak Oerlemans

Adviseur

Arjen de Haas

Adviseur Calculator

Hans Valkenburg

Hoofd Administratie

Anneke de Visser

Projectsecretaresse

Communicatie

Onderhoudswerkzaamheden aan de woning worden door gebruikers vaak als hinderlijk ervaren. Het verstoort het dagelijkse ritme. Wij weten, door onze ruime ervaring, hoe belangrijk het is om gebruikers goed te informeren. En ook wat dat kan opleveren.

Wij streven naar een gebruikersgerichte uitvoering door tijdens de voorbereiding, de uitvoering en de oplevering van het traject gebruikers van het vastgoed en anderen die belangrijk zijn te betrekken bij de opgave. Zo weten wij bijvoorbeeld waar risico’s liggen of waar extra aandacht aan gegeven moet worden. Ook voeren we tijdens het gehele traject tevredenheidsonderzoek uit.

Wij geloven in communicatie op maat en maken per project een communicatieplan. Om de realisatie van het project zo klantvriendelijk en efficiënt mogelijk uit te kunnen voeren, kijken we altijd naar de samenstelling van gebruikers. Een gedifferentieerde groep vraagt immers om een onderscheidende benaderingswijze. Een greep uit de middelen die wij hiervoor inzetten:

  • email.svgStartbrief
  • networking.svgKlankbordgroep
  • networking.svgBewonersbegeleider
  • tribune-line.svgBewonersspreekuur
  • balloons.svgViermoment

Sociaal ondernemerschap

Verantwoord en duurzaam ondernemen is altijd een integraal onderdeel van ons DNA geweest, lang voordat maatschappelijk verantwoord ondernemerschap een ‘trending topic’ werd. Dit uit zich onder meer in het gebruik van duurzame en milieuvriendelijke materialen, onze inzet op het gebied van veiligheid, onze betrokkenheid bij culturele initiatieven, onze transparante in- en externe communicatie en de goede zorg voor onze ‘eigen’ mensen. Dit zijn in onze optiek essentiële voorwaarden voor duurzaam zakelijk succes, waarbij niet quick wins of eenmalige winstmaximalisatie maatgevend zijn, maar de toegevoegde waarde die we hebben voor onze werknemers, opdrachtgevers, de maatschappij en het milieu waar wij deel van uitmaken.
 
Zo maken wij zo veel mogelijk gebruik van duurzame materialen die op zijn minst CO2 neutraal zijn en kiezen wij voor producten met een cradle-to-cradle keurmerk. Wij rijden als een van de eerste bedrijven in Nederland met de duurzame elektrische bestelauto’ s van Renault en inmiddels hebben we ook de eerste electrische bakfiets voor klusjes in de buurt. Maar ons sociale hart gaat nog verder dan dat. Wij streven een ideale wereld na waarbij wij als bedrijf geld kunnen verdienen en tegelijkertijd oplossingen kunnen bieden voor maatschappelijke problemen. Kloet is initiatiefnemer van - of betrokken bij - diverse maatschappelijke projecten als Vakbroeders en Schildersvakopleidingen is trotse sponsor van enkele culturele organisaties. 

Wij streven een ideale wereld na waarbij wij als bedrijf geld kunnen verdienen en tegelijkertijd oplossingen kunnen bieden voor maatschappelijke problemen.

Werken bij Kloet


Wij zijn een open, platte organisatie waar mensen in hun kracht gezet worden. Wij bieden kansen en stimuleren persoonlijke groei. Als familiebedrijf waarderen wij loyaliteit en betrokkenheid des te meer. Ons team is divers, maar deelt de drive en passie om als één organisatie vooruit te komen.

Spreekt je dit aan, ben je een echte vakman of –vrouw en deel je onze waarden en ambities, dan maken we graag nader kennis met je.


  • assignmentFinancieel Administratief medewerker

    Ons warme familiebedrijf is op zoek naar een enthousiaste en gedreven financieel administratief medewerker. Herken jij jezelf in de woorden zorgvuldig en betrouwbaar, let je erop dat afspraken nagekomen worden en kunnen we naast het harde werken ook met je lachen? Dan heeft Kloet Onderhoud jou nodig! Je kunt starten per Maart 2024.

    Jouw functie
    Als financieel administratief medewerker bij Kloet zorg jij ervoor dat zowel de projectadministratie als de daaraan vastzittende financiële administratie altijd up-to-date is. Dit vraagt van je dat je oog voor detail hebt, terwijl je tegelijkertijd het overzicht behoudt. 
    Je hebt aan de ene kant een breed administratief takenpakket, waarbij je kunt denken aan alle voorkomende werkzaamheden rondom de financiële administratie zoals salarisadministratie, crediteuren en debiteuren, handhaving van de wet- en regelgeving, ICT, wagenparkbeheer en schades en verzekeringen. Daarnaast ga je aan de slag met de financiële controle van (bouw)projecten. 
    We verwachten dan ook van je dat je in staat bent om de volledige financiële en projectadministratie te draaien. Uiteraard ben je hier niet alleen verantwoordelijk voor, maar werk je hierin samen met je directe collega’s, projectleiders en directie.  Mocht je nog niet alle facetten van de projectadministratie beheersen dan ben je echter ook van harte welkom, zolang je maar een leergierige instelling hebt en je nieuwe dingen snel eigen maakt.

    Het team
    Je voert je werkzaamheden uit samen met jouw twee collega’s van de financiële administratie, een klein maar hecht team. Continu blijven verbeteren, het proactief genereren van sturingsinformatie, meer automatiseren en digitaliseren zijn belangrijke doelen van onze afdeling. Het zou dan ook fijn zijn als j